HTML

Mexikóváros, Oaxaca és ami közte van

Friss topikok

• Mirjam61: Csodás helyeken jártatok, már megint :-) Remélem teleszívtátok magatokat napsütéssel és energiával... (2012.10.29. 20:21) Hierve el agua - forr a víz!
  • Nagymacska: Ezek az eddigi legjobb képek. Az a szarvasmarha nagyon kemény :)Ja a hegyen könnyű eltévedni, ráad... (2012.10.28. 20:04) Oaxaca, Mexikó szíve - Képekkel frissítve!
  • Bushman: @Nagymacska: Egy Dodge Attitude nevű "kocsi", aminek Hyundai ablakai és dísztárcsái vannak. Legnag... (2012.10.27. 04:07) Puebla
  • Bushman: @Nagymacska: Igen, ha külseje van, van belseje is :-) De azok a kamrák le vannak zárva a látogatók... (2012.10.25. 02:14) Teotichuacan, ahol az emberek istenekké válnak
  • Bushman: @Nagymacska: Törzskártyám már régóta van, ami iszunk az pedig ún. agua fresca, amely egy friss gyü... (2012.10.25. 02:09) Chapultepec park, Antropológiai múzeum

Címkék

Archívum

Oaxaca, Mexikó szíve - Képekkel frissítve!

2012.10.26. 02:36 Bushman

Oaxaca (ejtsd: oáháká), Mexikó közepén található, egy hegyekkel körülvett városka, gyönyörű építészettel és érdekes indián kultúrával. Nagyon hangulatos hely a város is maga, és rengeteg kirándulást lehet tenni a környékbeli kézműves falvakba, illetve az egyik fő látványossághoz: Monte Alban piramisaihoz.

A szállás nagyon jó értékeléseket kapott az interneten, habár páran írták, hogy kicsit távol esik a központtól. Ezt nem vettük túl komolyan, mert egy átlag amerikai esetében (és legtöbbször ők értékelnek) ez azt jelenti, hogy kb. 5 percet kell sétálni a főtérig. Igazából itt sem a tényleges távolsággal volt a gond, inkább a szintkülönbséggel. A szállás ugyanis a hegyoldalban található, gyönyörű kilátással a környező hegyekre. Viszont ide kocsival feljönni kész rémálom, még a taxisoknak sem mindig sikerül elsőre. A GPS pedig teljesen megzavarodott a sok kicsi szűk utca "láttán", így végül a hegy túloldalán kötöttünk ki, majd egy utolsó "Újratervezés" felkiáltás után lemerült, mi meg ott voltunk a sötét meredek utcán. Előttünk egy rendőri kommandós rohamosztag járőrözött egy terepjárón, úgyhogy azt gondoltuk, jobb lenne mielőbb visszakeveredni a főútra. Ez legnagyobb meglepetésünkre elég egyszerűen sikerült is. Ezután már csak egy taxist kellett találnunk, aki tudja, hogy hol a szállás és el is vezet odáig. Végül a normál tarifa háromszorosáért valaki meg is mutatta az utat. Ekkor már este 11 volt (Pueblát 6-kor hagytuk el). Hosszas dörömbölésre végül valaki ajtót (kaput) nyitott és beengedett. Kérdeztük, hogy szoktak-e eltévedni idefele mások is, mondták, hogy igen :-)

Ezek után másnap azt gondoltuk, hogy nem is maradunk itt tovább,mert habár jó a hely, de csak akkor, ha idetalál az ember. Egészen véletlenül rajtunk kívül itt szállt meg még 4 magyar fiatal, ők azt mondták, hogy gondoljuk meg  a költözést, mert ez egy szuper szállás az ő előző helyükhöz képest, ahol minden csupa mocsok volt. Végül is adtunk még egy esélyt a GPS-nek, ami lefelé már a rövidebb úton vitt be a városba, sőt, este is hazataláltunk. Így hát maradtunk, most már úgy járunk fel a hegyre mint aki itt született...

Szerdán Monte Alban nevezetes romjait látogattuk meg. A Zapotékok egyszerűen elhordták egy hegy ormát, teljesen lapos területet alakítottak ki, és ide építették fő vallási templomaikat. A hely igazi régészeti paradicsom, persze a turisták is özönlenek a viszonylag épen megmaradt romok megcsodálására.

Nagyon sok itt a földművelésről kézművességre átnyergel falusi, aki most abból él, hogy különleges termékeket állít elő. El is látogattunk jópnéhány környékbeli kézműves faluba pl. fekete kerámiájáról híres Coyotepec-be, Atzompába, a zöld kerámiákhoz és Arrazolába, ahol fafaragók és -festők élnek és jópofa színes állatfigurákat készítenek.

Az ételek továbbra is nagyon-nagyon finomak (eltekintve a félresikerült kitérőtől csilis csokiszószhoz). Rengeteg gyümölcsöt és zöldséget esznek és a piros és zöld szószaik (így hívják őket: salsa roja és salsa verde) egyszerűen fenségesek. Most éppen a vacsorát várjuk a szálláson, rendeltünk egy gyümölcstálat és egy helyi óriástortillát sok zöldséggel és leheletvékony marhahús csíkokkal, hozzá pedig hibiszkusz-vizet (ezt agua jamaica-nak hívják, és pár órára vízbe áztatják a szárított hibiszkusvirágokat hozzá, olyasmi mint egy jeges tea).

Holnap hosszabb kirándulásra indulunk az Hierve de Agua nevű helyre, aztán még egy napot majd a városra szánunk. Képek péntek délután szombat reggel érkeznek.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simulacrum 2012.10.26. 08:56:20

Több a magyar Mexikóban lassan már mint itthon. :-)

Nagymacska 2012.10.28. 20:04:13

Ezek az eddigi legjobb képek. Az a szarvasmarha nagyon kemény :)Ja a hegyen könnyű eltévedni, ráadásul a hegyi emberek általában tiszta őrültek, mert már úgy ismerik az utakat mint a tenyerüket.