HTML

Mexikóváros, Oaxaca és ami közte van

Friss topikok

• Mirjam61: Csodás helyeken jártatok, már megint :-) Remélem teleszívtátok magatokat napsütéssel és energiával... (2012.10.29. 20:21) Hierve el agua - forr a víz!
  • Nagymacska: Ezek az eddigi legjobb képek. Az a szarvasmarha nagyon kemény :)Ja a hegyen könnyű eltévedni, ráad... (2012.10.28. 20:04) Oaxaca, Mexikó szíve - Képekkel frissítve!
  • Bushman: @Nagymacska: Egy Dodge Attitude nevű "kocsi", aminek Hyundai ablakai és dísztárcsái vannak. Legnag... (2012.10.27. 04:07) Puebla
  • Bushman: @Nagymacska: Igen, ha külseje van, van belseje is :-) De azok a kamrák le vannak zárva a látogatók... (2012.10.25. 02:14) Teotichuacan, ahol az emberek istenekké válnak
  • Bushman: @Nagymacska: Törzskártyám már régóta van, ami iszunk az pedig ún. agua fresca, amely egy friss gyü... (2012.10.25. 02:09) Chapultepec park, Antropológiai múzeum

Címkék

Archívum

Hierve el agua - forr a víz!

2012.10.27. 04:04 Bushman

A fenti cím az egyik legszebb nevezetesség neve. Kb. 2 óra autóútra található Oaxacától, azonban nevével ellentétben a víz nem is forr, hanem csak bugyog felfelé. Tulajdonképpen egy kénes forrásról van szó a hegy tetején, mely az évek során több, 50-80 méter magas "megkövült" vízesést hozott létre a sziklafalakon. A lerakódás rétegeket alkot, amelyek cseppkőszerűen "lefolynak". Egy-két kisebb medence is kialakult, kellemeset fürödhetünk bennük. Mivel jó korán indultunk, még a többi turista előtt kipróbálhattuk a frissítő merülést. A "medence" szélén feküdve csodálatos kilátás nyílik a környező hegyekre. Reggel és este még elég hideg van, de amint feljön a nap egyből meleg lesz, igazi strandidő!

Hierve de agua előtt félúton még betértünk Mitlába, ahol egy zapoték palotakomplexum romjait néztük meg. Még egy-két alagútba is le tudtunk menni, hogy belülről is megnézzük a sírkamrákat.

Visszafelé még megnéztünk a világ legnagyobb(nak mondott) fáját, amely kb. 2000(!) éves, és akkora, hogy még egy szarvas is elfér rajta! Aki először megtalálja a képeken, az meglepetést kap! Egy közeli falu híres a kézi szövésű szőnyegeiről és falvédőiről, itt is vettünk egy kis emléket magunknak.

Haza már GPS nélkül járunk :-)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simulacrum 2012.10.27. 09:25:47

Nagyon jól néz ki ez a forrás ott a hegy szélén!
Vegyetek meleg ruhát a hazaútra, mert itthon jön a hó! :-)

bordoa 2012.10.27. 09:39:08

gyönyörű helyeken jártok !
Az adrenalin szintről mindig gondoskodtok egy -egy szikla szélén állva ..
Reméljük a vásárlásban visszafogtátok magatokat !
Kabáttal várunk benneteket.
A kajáról nem írunk , mert labdába sem tudunk rúgni

Mirjam61 2012.10.29. 20:21:00

Csodás helyeken jártatok, már megint :-) Remélem teleszívtátok magatokat napsütéssel és energiával! Ma reggel Én már hóesésben mentem melózni :-( Itthon talizunk, millió pusziiii