HTML

Mexikóváros, Oaxaca és ami közte van

Friss topikok

• Mirjam61: Csodás helyeken jártatok, már megint :-) Remélem teleszívtátok magatokat napsütéssel és energiával... (2012.10.29. 20:21) Hierve el agua - forr a víz!
  • Nagymacska: Ezek az eddigi legjobb képek. Az a szarvasmarha nagyon kemény :)Ja a hegyen könnyű eltévedni, ráad... (2012.10.28. 20:04) Oaxaca, Mexikó szíve - Képekkel frissítve!
  • Bushman: @Nagymacska: Egy Dodge Attitude nevű "kocsi", aminek Hyundai ablakai és dísztárcsái vannak. Legnag... (2012.10.27. 04:07) Puebla
  • Bushman: @Nagymacska: Igen, ha külseje van, van belseje is :-) De azok a kamrák le vannak zárva a látogatók... (2012.10.25. 02:14) Teotichuacan, ahol az emberek istenekké válnak
  • Bushman: @Nagymacska: Törzskártyám már régóta van, ami iszunk az pedig ún. agua fresca, amely egy friss gyü... (2012.10.25. 02:09) Chapultepec park, Antropológiai múzeum

Címkék

Archívum

Puebla

2012.10.25. 16:24 Bushman

Kedden Mexikóvárosból dél felé vettük az irányt további kalandok keresésére. Az útdíj drága, cserébe viszont az utak elég rossz minőségűek az otthoniakhoz képest. Van ahol két sáv van, sőt van ahol három, de a külsőt általában nem használják. Itt úgy tűnik középretartási kötelezettség van, különösen érvényes ez kamionokra és buszokra. Gyakori látvány a háromsávos úton, hogy a középen menő buszt a belső sávban negyed órán keresztül előzi egy másik, miközben a külső sáv tök üres. Így legalább mi tudtunk a szélén haladni :-) Sok helyen most épül az út, ez további lassításokat okoz, bár ez a helyieket nem nagyon zavarja, dupla záróvonalnál, éjszaka a hegyen felfelé is simán előznek. Kicsit olyan, mint Montenegróban volt, a cél érdekében mindent szabad. Mi persze azért óvatosan megyünk, a legtöbb szabályt betartjuk, persze van, amikor "alkalmazkodunk" a helyiekhez. A benzin viszont nagyon olcsó, kb. 200 Ft 1 liter, de a legmagasabb kategória, a szuper prémium a 92-es (nekünk jó volt a 87-es is).

Puebla a maga kicsit több, mint 1 millió lakosával egy csendes kis falu érzetét kelti a 25 milliós Mexikóváros után. Arról a leghíresebb, hogy valószínűleg itt van a legtöbb 1 főre (vagy 1 utcasarokra) eső templom. Amúgy a belvárosa a világörökség része, gyönyörű állapotban vannak a kolóniális épületek, rengeteg a színes festett csempe a falakon, és természetesen árulják is a festett kerámiákat. A helyi specialitás a 'mole poblano' nevű szósz, amit húsokra, és egyéb mexikói ételekre (enchillada,quesadilla stb.) tesznek. Ez egy chilis és egyéb fűszeres sűrű csokiszósz, amit muszáj volt kipróbálni, bár András csak egy falatot volt hajlandó enni az enyémből. Hát, nem veszítettetek vele túl sokat, de aki kéri annak szívesen viszünk haza üvegekben, mert mindenhol árulják (segítség: nem kéritek).

Sokat sétáltunk a városban, persze a legtöbb látnivaló templom volt. Az egyik legkülönlegesebb oltár tele van aranyfüstös díszítésekkel, majd a képeken láthatjátok.

Az itteni rendőrök kedvelt időtöltése, hogy véletlenszerűen lezárnak utakat-utcákat 10-15 percre. Aztán hirtelen megnyitják őket, és újakat zárnak le. Persze mindig pont azt, amerre mi mennénk. Többször eltereltek minket a városban, persze ilyenkor nagy dugó alakul ki, amiben ülve egyszer csak látjuk, hogy megindul a forgalom az előbb még lezárt úton. Agyrém, na. Végül azért nagynehezen kikeveredtünk Pueblából, és 4 óra alatt megérkeztünk Oaxacába. Itt elég nehezen találtuk meg a szállást, de erről majd legközelebb.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bordoa 2012.10.25. 20:17:59

Őrülünk hogy előkerültetek!Izgultunk, s a térképet néztük merre járhattok , mi van a popó vulkánnal...... Úgy látszik András már kezd vegyülni , jó a szerelése. A cipőpucolást ő csinálja , vagy még csak tanuljátok ?
További beszámolokra várva puszi

Nagymacska 2012.10.26. 17:20:27

Nagyon szép város ez, szépek a színek, nagyon hangulatos lehet. Ezek a templomok nagyon feltuningoltak.
Milyen autótok van?

Bushman 2012.10.27. 04:07:50

@Nagymacska: Egy Dodge Attitude nevű "kocsi", aminek Hyundai ablakai és dísztárcsái vannak. Legnagyobb extrája a központi zár :-)